torsdag 14. oktober 2010

Gutta på tur.

Vi er to gutter som skal på tur i Europa. Vi starter i Tyskland Oddvar fiksa fly biletter og Emil leiebil. Vi skal dra fra Gardemoen til flyplassen Berlin. Vi drar kl 07.00 hjemmefra flyet går 09.30. Oddvar hadde mye bagarsje Emil hadde ikke fult så mye bagarsje. Vi reiser med SAS flyselskap. Etter vi har levert bagarsjen går vi og finner en resturang å venter på flyet. Flyet har landet og er klar for Boarding. Da har vi satt oss på flyet. flyet har lettet og vi er på vei. etter en og halv time var vi fremme i Berlin. Vi
tok buss til hotelet det var finere enn hva vi trodde.

Er er kartet og flagge til Tyskland.

I tiden 1949-61 hadde 2,7 millioner østtyskere flyktet til Vest-Tyskland fra Øst-Berlin. For å stanse denne stadig økende flyktningstrømmen, stengte de østtyske myndighetene grensen mot Vest-Berlin med en 45 kilometer lang mur tvers gjennom byen.

Det regner mye i Berlin så vi bestemte oss om å ta en tur på museum Deutsches Mistorisches Museum dro vi på det var mange kule gjenstander. Neste dag lå Oddvar syk i sengen på hottelet vårt. Så jeg dro på gokart banen til faren Micael schumacher.